26 Temmuz 2017 Çarşamba

Begonvil ,Gelin Duvağı,Cemile Çiçeği



Begonvil, Gelin Duvağı,Cemile Çiçeği



Begonvil bitkisi, köklerinin hafifçe kısıtlandığı nispeten küçük saksılarda iyi performans gösterir.Saksı değişimi yapacaksanız tercihen 1 numara büyük saksı seçmeye özen gösterin.

Toprak olarak normal bahçe toprağı kullanmalısınız, torf gibi nem tutan topraklar bitki köklerinin çürümesine neden olur.Çoğu bitkide olduğu gibi drenaj deliği olan saksılar tercih etmelisiniz.

Sulamalar arasında toprağın iyice kuruması gereklidir.Bitki susuzluğa dayanıklıdır, su gereksinimi olan bitkinin yaprakları solar bu durumda sulama yapmalısınız.

Begonviller, parlak ve cömert çiçekleriyle ünlü tropik bitkilerdir. Bu bitkiler, yeterli sulama  ve  açık hava ile doğrudan güneşte  gelişirler.


Begonvilin çiçek açması için ; bol güneş, doğru sulama ve düzenli budama gereklidir.Bitkiniz ilkbahar başında yeşil filizler üretecek ve düzenli sulama ile de iyice yeşerecektir.İlk kez begonvil aldığımda çiçeklenmede sorun yaşamıştım.Bitkim oldukça güzel canlı yeşildi ancak çiçek açma dediğimiz renkli yaprakları bir türlü gelişmiyordu.Güneş altında balkondaydı.Düzenli sulama yapıyordum , hatta besin çubukları da kullanmıştım.Okuduğum bir yazıda sürgün uçlarını kesmem gerektiği yazıyordu.Bende gerçekten denemeye karar verdim.Sürgün uçlarını kestim ve bir hafta sonrasında çiçeklenme başladı.Begonvil çiçeklenme öncesi , ilkbaharın başında biraz daha derin budanmalı; yaz boyunca da çiçeklenme geçtikçe sürgün uçları alınarak budanmaya devam edilerek yıl boyunca 3-4 kez çiçek açması sağlanabilir.

Seralardan çiçekli alınan begonviller genelde ev ortamında çiçek döker.Açık hava bitkisidir.bununla beraber örneğin kırmızı açan bir begonvil pembeye dönebiliyor.Tamamen bitkinin cinsine ve aldığı besinlere bağlı olarak tabii ki.(Kristal begonviller veya diğer melez türler çift renk olabiliyor)


Begonviller sıcak bölgelerde, neredeyse bir yıl boyunca çiçek açar ve dışarıda gelişir. Bununla birlikte, sıcaklık  -1 C düştüğünde bitkiniz donabilir.İstanbulda ada begonvilleri (mor renkli) soğuğa dayanacak şekilde adapte olmuşlardır.Soğuklara dayanıklı olsun istiyorsanız bu tür begonvilleri de tercih edebilirsiniz.

Begonvillerin bol çiçek açması ve çiçek renginin parlaklığı için , ilkbaharın başında olmak üzere gübrelenmelidir.Gübreleme olarak yavaş salınımlı 20-20-20 gibi gübreleri kullanabilir yada benim gibi bodur tiplerini saksıda yetiştirmek istiyorsanız çiçekli bitkiler için bitki besinlerinden de 15 günde bir kullanarak bol çiçeklenme sağlayabilirsiniz.


Begonvil üretimi çelik ve aşılama ile kolayca yapılabilir.aşılama daha çok farklı renkteki bitkilerle güzel bir uyum sağlamak için kullanılıyor.

Ben sonbaharda bitkiyi dinlenme döneminden önce buduyorum.Budadığım olgunlaşmış dalları verevli kesiyorum.(köklendirme alanını çoğaltmak için).Kök ucuna doğru 2-3 çok ince derin olmayan çizgiler şeklinde çizip, perlitle su karışımına dikiyorum.Havadar , güneşli bir şekilde bekletiyorum, yaklaşık 2 hafta içinde köklenme gerçekleşiyor ve kökler yaklaşık 3-4 cm olduğunda torf karışımına dikiyorum.Oldukça başarılı bulduğum bu yöntemi sizlerle de paylaşmak istedim.












1 yorum: